tisdag 26 juni 2007

Camera Obscura

Till alla läsare som blev nyfikna på vad Camera diskussionen egentligen handlade om hänvisar jag er med varm hand till wikipedias sida om ämnet: http://en.wikipedia.org/wiki/Camera_obscura Den ger en bra genomgång av den uråldriga teknik som ligger till grund för kameran, ganska kul är att man förr i tiden hade en stackars sate som målade av det 'kameran' visade innan det fanns fotografiska plåtar. Hursomhelst ett fantastiskt stycke miniatyriseringshistoria.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej G!
Jag antar att du har svarat på min kommentar där ang Camera Contemplativa-diskussionen. Bara så du vet har jag inte läst ditt inlägg, jag bara antar rakt av att du fortsätter förneka ditt missförstånd och bortser från att den förmodade kommentaren existerar. Jag skulle uppskatta om du inte fortsatte trilskas in absurdum utan har lagt detta bakom dig till din nästa fest.
Väl mött då förresten! Dustbin Dan

Gunnar B. Hansen sa...

Seriöst Daniel, Släpp det.