lördag 30 juni 2007

Åh, vilket party

Andra omgången av gatsby open är avklarad. Andra omgången var otroligt jämn. avståndet mellan andra och fjärde plats var 0,2 poäng Jag kan ta åt mig lite av skulden eftersom jag överskattade poängen hos min kalibreringsdikt vilket ledde till att alla dikter hamnade mellan 7,9 och 9,1 i betyg... Resultaten blev:

1) Stefan Äng 51,3
2) Andreas Möller 49,9
3) Oscar Johansson 49,8
4) Vincent Lönngren 49,8

Med standardregler för poängavdrag hade vincents poäng varit 49,0.

Kvällens övriga överraskningar var att man bytte kläder, jag bytte med Mika. Hon kommer att ha mina kläder nu i två veckor och jag hennes. En annan var bildandet av Den Vaga Fronten, som bildades på grunden av idéen att varje form av stenhård princip leder till kolossalt hyckleri. Vi kommer att tåga fram under parollerna, kärnkraft? Kanske! Vad ska vi göra? Någonting, oklart vad! När? senare! När? Kanske nån gång!

Ett otydligt parti med en svag platform och oklara idéer med medlemmar vars engagemang för idéen är diskutabel, som när som helst kan hoppa av och bli Ädla Politiska Vildar...

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tror att jag eventuellt kan tänka mig att rösta på Vaga Fronten. Kanske bli aktiv medlem. I så fall skulle jag möjligen lägga in en motion om namnbyte till Vaga Trossen, men jag har inte bestämt mig än. Visst, det är ett mindre väljarfriande namn, lite mindre däng helt enkelt, men mer tydligt avseende avsikten. Ha en bra semester...