tisdag 10 juli 2007

The Great Gatsby

Har spenderat dagen med att lyssna på talboksversionen av "The Great Gatsby" Mottot för mina fester kommer hädanefter vara, "Man bjuds inte till Gatsbys fester, man dyker upp" Det lovecraftska elementet i Great Gatsby blir tydligare för mig, bara där har jag läst samma bombastiska beskrivning av färger och vemod som hos lovecraft. Som när gatsby tillsammans med daisy betraktar den gröna fyren på hennes tomt som han har avundats så eftersom den fick vara nära henne, nu när han har henne har hans antal förtrollade föremål minskat med ett...

Köpte fyra stolar idag de är bekväma och fina, mannen jag köpte dem av har den underliga vanan att han prutar åt en. Det stod att stolarna kostade 600 styck, men han gick snabbt ner till 400 eftersom jag skulle ta alla fyra och slutade på 300 kr. Man måste ju pruta som de säger i Life of Brian, och om jag inte vill pruta så måste han göra det åt mig...

Inga kommentarer: