lördag 7 juli 2007

Mellanspel i malmö

I onsdags vaknade jag mitt i natten av att jag hörde ett ljud. Det lät lite som kalle anka, lite som att spela ett band baklänges med ljudet på, och störande mycket som utomjordingen i 'dark star'. Ja, den som ser ut som en badboll med ankfötter. En mer exakt beskrivning skulle vara att lätet var som fyra av dessa badbollsaliens som muckade gräl med en paris-hiltonhund (hur i helvete skriver man sådanna trippelsammansatta ord Sofia?), jag gick fram till fönstret, jag kunde inte se någonting, jag insåg att jag måste lämna skärgården om jag inte skulle bli skogstokig... Nu ska jag iväg på någon slags homosexuell spritfest, ha det så bra ungdommar. /KGBH (Kram, Gunnar B. Hansen)

3 kommentarer:

Sofia Maria Josefin sa...

Jag vet inte hur an skriver trippelsammansatta ord. Jag har ett fortlöpande slagsmål av möjligheter i mina texter.

Sofia Maria Josefin sa...

Hädanefter sriver jag trippelsammansatta ord i likhet med dubbelsammansatta ord, utan bindestreck och ihopskrivna, sen får folk förstå eller inte, helt i enlighet med kynne och dyslexi.

Anonym sa...

Ingän har bätt mig legga nesan i blöt... dästo bettre: I fallet Paris Hilton-hund ska det se ut så här. Det är ett namn (utan sammanskrivning och med versaler) och jag sätter alltid bindestreck efter när sammanskrivningen görs med ett par ord som inte sammanskrivs. Annars gillar jag, i likhet med Sofia, att skriva ihop orden (som grundregel). Bindestreck kan man ha om man vill åstadkomma någon särskild effekt - de tenderar dock att se töntiga ut mitt i ord och gör sig bättre som ett slags pseudoskiljetecken. Jag hänvisar till Kerouac och Pynchon (Mason & Dixon) för mer om bindestreck respektive versaler. (Det var f.ö. Kerouac och inte Dylan som började plocka bort apostroferna från dont et.c... respect!)

Och en annan sak: "jycke" låter avgjort bättre.

Prof. Dustbin Dan

P.S. För övrigt är sommarsolstånd mitt favoritord. Its all good.