fredag 10 augusti 2007

Drömmar

Jag drömde att jag kom tillbaka till min korridor på Sparta, Den var inte speciellt lik det verkliga sparta, men i mina drömmar är det sällan så, jag kände de som bodde där och när jag kom tillbaka visste vi alla automatiskt att jag var korridorsförman igen. Kanske hade jag aldrig upphört med att vara det... Men när jag skulle hålla i korridorsmötet visste jag inte vad jag skulle säga, kunde inte fånga uppmärksamheten, kunde inte behålla den, mumlade... och så vaknade jag av att Daniel knackade på tangentbordet i vardagsrumemt. Det var Då den verkliga ångesten kom, för jag insåg att korridorsförmannens tid är förbi, om jag återvände till Sparta skulle ingen längre veta vem jag var.

4 kommentarer:

Maria Ferm sa...

vad är en korridorsförman?

Gunnar B. Hansen sa...

Korridorsförman är den som har ansvaret på en studentkorridor, sköter kontakterna med Myndigheterna, organiserar och sköter ekonomin. Kan vara synonymt med KorridorsHitler eller KorridorsPappa/Mamma.

Henko sa...

Hej Günther!
All heder till dig för att du ville ha titeln ingen annan orkade inneha. Kul å se att du lever! Hörde att du anordnade en poetry slam i helgen. Kenny Hjälte var där med en kompis. Jag och Kenny pluggar ihop. Och smygbögar lite också.
Smygbögar inte du och Daniel nåt nuförtiden?
/Henrik Martinell

Gunnar B. Hansen sa...

Jodå, det händer. Det var många där, men var det en kenny där? Det skulle förklara en hel del.