torsdag 1 november 2007

En ohygglig, kosmisk länk

Jag upptäckte nyss att den slutliga avgränsningen mellan de en gång så vattentäta skotten i mitt liv har försvunnit. I urtiden fanns de läkarprogramsbekanta, de dansade under den hotfulla himlen medans den aldrig helt blinkande månen stirrade på dem med kosmiskt vansinne. I nutiden fanns en gång poeterna, instängda i illa ventilerade mörka lokaler ägnade de sig åt självförhärligande, svensk språkmaterialistisk poesi och annan svartkonst. Aldrig skulle de mötas om inte jag lät dem mötas. Men till min kosmiska fasa fick jag via facebook reda på att det finns ett oheligt halvvägshus mellan läkarna och poeterna, 'kollektivet symbiosen' där lammen verkar leka med vargarna, poeterna med läkarna och cthulu spelar brädspel med albin baltasar lundmar. Där finns Anna, (inte den anna, en annan anna), Johan, och enligt bilderna ibland Lovisa E, Daniel Bernhoff och Albin Balthasar Lundmark. Ingenting är längre oheligt.

2 kommentarer:

Sofia Maria Josefin sa...

mm. Visst är det chockerande att upptäcka att ens värld har en självständig existens.

Mårten sa...

My worlds are colliding!